Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] BMW e39 530d 1999 bardzo dziwna utrata mocy

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-31, 15:17

dzit26 napisał(a): Problem polega na tym, że w ciepłe dni (20 stopni na dworze) po uzyskaniu temperatury roboczej silnika, auto traci moc i jedzie mniej więcej jak passat 1.9tdi, poza tym po wciśnięciu w podłogę pedału gazu, na drugim i trzecim biegu nieustannie kopci na czarno. :rotfl:


dzit26 napisał(a):Poprawka co do postu powyzej, kopcenie ustaje wtedy kiedy zaczyna mu brakować mocy.


dzit26 napisał(a):Moim zdaniem jezeli były by to wtryski to auto nie ciągneło by przy kazdej temperaturze a on nie ciągnie tylko po mocnym nagrzaniu,czy może się mylę?Jednak z drugiej strony auto kopci od ok 2500 obr na 2 i 3 biegu wiec moze były by to wtryski.


To kiedy to auto w końcu kopci ?? Jak jest nagrzane czy jak jest zimne ?? Po spadku mocy czy przed ??

P.S. Dobrze by było abyś edytował swoje posty...
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-31, 17:11

Auto kopci już od uzyskani 70stopni i 250obr,ale wtedy to kopcenie jest jest w miarę znośne nie tak intesywne ale za to ciągłe czyli nie ma czegoś takieg ze pości sobie dymka i jedzie dalej tylko kopci tak długo jak trzymam wciśnięty pedał gazu i czym wyższa temperatura silnika tym bardziej kopcenie się nasila (gęsty dym),natomiast jeśli auto złapie muła to wtedy nie kopci tak jak by mu ktoś dawkę paliwa zmniejszył.
Ps.problem się nasila w gorące dni lub długim postoju w korkach.

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-31, 18:39

dzit26, podjedź do kogoś kto ma INPĘ i popros go o sprawdzenie korekt na wtryskach na zimnym i gorącym silniku. W ostateczności można zrobić test przelewowy wtrysków.

Koszt regeneracji wtrysków oscyluje między 300 a 600 pln/szt (przynajmniej tak mnie to wyceniano), koszt nowego to ok 900 pln.

Pytałem jeszcze jak sprawdzano Ci tą turbinę ??
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-31, 18:58

sebastian1980 napisał(a): koszt nowego to ok 900 pln.
Oryginał z ASO 1560 :zly:
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2163
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2011-08-31, 19:11

moze egr wali spalinami i dławi silnik. Wymieniałeś elektrozawór od sterowania EGR? układ podciśnienia jest szczelny?
Obrazek

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-31, 19:13

Sprawdzenie turbiny czyli luz na łozyskach łopatki zmienna geometrii oraz czyszczenie a wydajność była sprawdzana Disem w trakcie jazdy i wychodziło 1.3bara

edit
egr był sprawdzany na włączonym silniku i pracował tak jak trzeba ale nie wiadomo jak on się zachowuje podczas jazdy i obciązenia a sterowania egr nie przekładałem tylko sterowanie turbo.
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:50 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-31, 19:53

dzit26 napisał(a): w trakcie jazdy i wychodziło 1.3bara


Nie za mało ??

podol napisał(a):
sebastian1980 napisał(a): koszt nowego to ok 900 pln.
Oryginał z ASO 1560 :zly:


W Silesia Parts taką mi kwotę mniej więcej podali za nowy , napewno nie było to ponad 1500 i prawdopobnie było to DELPHI.
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-31, 19:58

sebastian1980 napisał(a):
dzit26 napisał(a): w trakcie jazdy i wychodziło 1.3bara


Nie za mało ??
DIS chyba podaje ciśnienie doładowania bez ciśnienia atmosferycznego, ale mogę się mylić. Z atmosferycznym byłoby 2,3 bara.

sebastian1980 napisał(a):W Silesia Parts taką mi kwotę mniej więcej podali za nowy , napewno nie było to ponad 1500 i prawdopobnie było to DELPHI.
A wiesz może kto robił wtryski na pierwszy montaż ?
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-31, 20:42

podol, ja miałem numery BOSCHA, ale czy to były "pierwsze" wtryski w tym aucie to nie wiem, moje ma już 300 tys przejechane. Zresztą wiesz, w ASO wszystko jest droższe. Osuszacz do klimy ok 600 a dobry można kupić w okolicach 200 pln.
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-31, 20:54

sebastian1980 napisał(a):Zresztą wiesz, w ASO wszystko jest droższe.
Zgadza się, chociaż czasem warto dołożyć i mieć pewność dobrej jakości, a czasem warto się skusić na zamienniki :)
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
AdamM

Imię: Adam
Posty: 9777
Dołączył(a): 2008-12-15, 20:51
Lokalizacja: WZ

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16276

Postprzez AdamM » 2011-08-31, 22:51

sebastian1980 napisał(a):Zresztą wiesz, w ASO wszystko jest droższe
zdziwiłbyś się czasem

Avatar użytkownika
Jimmy

Posty: 123
Dołączył(a): 2008-12-15, 20:57
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Jimmy » 2011-09-22, 23:22

Ja bym zaczął od układu podciśnienia zarówno od EGR jak i doładowania turbo. Ja miałem dokładnie te same objawy co ty pół roku się nad tym głowiłem :mur: okazało się że miałem pozapychane filterki w tych elektrozaworach od EGR(pod kolektorem ssącym) i w tym przy turbinie. Na dodatek te małe gumowe wężyki lubią się zmęczyc i w moim przypadku były delikatnie sparciałe. Jak mówiłem wyczyściłem filterki wymieniłem przewody i jak wyjechałem na prostą to mi kopara opadła :P Rakieta jak nigdy :dres:
Mój Bumerek: viewtopic.php?t=12617

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5707
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Postprzez Thazek » 2012-05-15, 21:51

Panowie teraz ja zapytam ;) u mnie sytuacja wygląda tak:
Czasami auto ma moc ogromną i przyspiesza jak dziki a np na drugi dzień jakby minimalnie ale traci na mocy bo da się to odczuć. :suchy:
nie jakoś specjalnie dużo tak na oko z 20KM mniej.
Dodam,że auto W ogóle nie kopci na czarno, nie ma nic co by wskazywało na padniętą turbinę.
Nie czyściłem jeszcze zaworu EGR może to jego wina? Możliwe,że raz za czasu auto traci na mocy?
A może ja jestem przewrażliwiony? :?

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość