Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] BMW e39 530d 1999 bardzo dziwna utrata mocy

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

[e39] BMW e39 530d 1999 bardzo dziwna utrata mocy

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 18:33

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, od długiego czasu borykam się z brakiem mocy mojej Bawary. Problem polega na tym, że w ciepłe dni (20 stopni na dworze) po uzyskaniu temperatury roboczej silnika, auto traci moc i jedzie mniej więcej jak passat 1.9tdi, poza tym po wciśnięciu w podłogę pedału gazu, na drugim i trzecim biegu nieustannie kopci na czarno. :rotfl:
Taka utrata mocy dzieje się tez po dłuższym postoju w korkach, a po przejechaniu powiedzmy ok. 15km z prędkością ok. 100km/h, wszystko wraca do normy. Na zimnym silniku jedzie jak marzenie, ma moc i nie kopci aż tak mocno. :hyhy:
Wymieniłem już wszystkie filtry oprócz odmy, kierownica turbiny wyczyszczona, sterowanie turbiną i egr wyczyszczone i raczej sprawne, egr i przepływomierz sprawne. Macie jakieś pomysły? bo mi juz ręce opadają. :mur:
Z góry dziękuje za podpowiedź. Dzit

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 743
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-30, 18:55

dzit26, a na komputerze był ??
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 19:03

Był nawet na dwóch jeden z nich to Dis V44 na którym wykazało mi "niskie ciśnienie doładowania" w co nie wierzę bo turbawka była regenerowana 70tyś km temu,drugi to nie wiem jaki ale z profesjonalnego warsztatu i nie wykazało żadnych błędów.turbawka była tydzień temu sprawdzana i jest gitara.

edit
Mogę jeszcze dodać ze mam walnięty czujnik ABS/ASC jeśli to coś pomoże.Moze ma to jakiś wpływ na takie objawy?
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:46 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
memore

Posty: 413
Dołączył(a): 2010-11-23, 17:15
Lokalizacja: DZL

Postprzez memore » 2011-08-30, 19:26

a czujnik cisnienia doladowania w kolektorze dolotowym sprawdzony??

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 19:36

Wymieniony na oryginalny bmw ale uzywany i na 100% sprawny.

edit
Jedynie czego jeszcze nie sprawdzałem to czujnik wału korbowego ale nie wiem jakie są objawy padniętego owego czujnika,poza tym myślę ze powinno go pokazać na kompie a błędów nie ma.Wymieniałem tez czujnik połozenia wałka rozrządu bo owego czasu miałem problem z odpaleniem buńi.Czujnik kupiłem orginalny bmw ze zgodnymi numerami i muślę ze on raczej nie ma wpływu na to co się teraz dzieje.
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:47 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 743
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: BMW e39 530d 1999 bardzo dziwna utrata mocy

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-30, 20:03

dzit26 napisał(a): poza tym po wciśnięciu w podłogę pedału gazu, na drugim i trzecim biegu nieustannie kopci na czarno. :rotfl:


Dobra dawka paliwa za mało powietrza - uszkodzenie turbiny lub jej sterowania
Za dużo paliwa powietrze w normie - ukłąd wtryskowy

Wtryski sprawdzałeś?? Jak się zachowują po rozgrzaniu silnika?? Korekcje na przykład ??
Jak sprawdzano Ci tą turbinę w tym warsztacie tydzień temu ??

Może warto odłączyć przepływkę , wtedy gdy pojawiają się te objawy i zobaczyć jak to będzie chodzić.

uszkodzony jest czujnik ABS czy sterownik ABS ??
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 20:15

Uszkodzony mam czujnik ABS przedni prawy.Wtrysków nie sprawdzałem bo wydaje mi sie ze gdyby któryś był padnięty to kopciłbycały czas a kopcenie ustaje właśnie wtedy jak przestaje mu brakować mocy.Turbawka była czyszczona (geometria łopatek),luzy na ośce oraz wirnik i niby wszystko jest dobrze i mechanik wykluczył turbo i sterowanie turbiną. :( W tym wszystki dziwne jest to ze jego moc jest zależna od tmperatury!

edit
Poprawka co do postu powyzej, kopcenie ustaje wtedy kiedy zaczyna mu brakować mocy.
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:48 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4113
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-30, 20:31

dzit26 napisał(a):jeden z nich to Dis V44 na którym wykazało mi "niskie ciśnienie doładowania" w co nie wierzę bo turbawka była regenerowana 70tyś km temu
Podmień elektrozawór sterujący turbiną.
Obrazek
Kupię rolety boczne.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 20:51

Sterowanie turbiny miałem już podmienione i bez efektu ale nie podmieniałem sterowania egr.Czy błędnie działający egr mógłby sprawiać takie cuda jakie u mnie występują?Kiedyś jeszcze sprawdzałem bume CARSOFTEM i wyskakiwał mi błąd P0400 - błąd przepływu recyrkulacji spalin ale mechanik sprawdzał po diagnozie egr na odpalonym siliku i mówił ze otwiera tak jak powinien,wszystkie węże od pocisnienia i sterowania wymienione na nowe.

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 743
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-30, 20:54

dzit26, Zawór egr odpowiada na stan ustalony pracy silnika (bieg jałowy lub poruszenie się taką samą predkością bez przyśpieszania), wtedy podcisnienie powoduje jego otworzenie i spaliny dostają się w powtórny obieg. Raczej tam bym nie szukał...
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 21:01

Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to:pompka paliwowa podprogowa,filtr odmy,i może termostat, co waszym zdaniem mógłbym wykluczyć? :?

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4113
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-30, 21:03

dzit26 napisał(a):pompka paliwowa podprogowa
To możesz sprawdzić w Inpie, na biegu jałowym, nowa daje około 4 barów, a ledwo żyjąca około 3,6 bara, możesz jeszcze wymienić wężyki podciśnienia.
Obrazek
Kupię rolety boczne.

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-30, 21:13

Sprawdzałem CARSOFTEM mo inpy nie posiadam i wyszło mi ciśnienie 3.63bara i stan paliwa ok 10l a drugim razem 3.70bara stan paliwa ok 25l.Czy pompka podprogowa mogła by mi tak broić z autkiem?

Autko ciągnie w pełnym zakresie obrotów,pompka nie buczy zbyt mocno przy włączonym zapłonie (przynajmniej tak mi się wydaje),odpala na dotyk i spalanie w normie na trasie ok 7,5l (jazda raczej dynamiczna) miasto ok 9 bez warjacji.
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:49 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Benetton

Imię: Adam
Posty: 3489
Dołączył(a): 2009-05-13, 22:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Moje BMW: E39 M57D30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7076

Postprzez Benetton » 2011-08-31, 07:54

mi też pompka pod progowa daje trochę ponad 3,6 bara i wszystko jest ok. Sprawdz jeszcze te wtryski przynajmniej na poczatek korekcje.

A teraz jeszcze tak myślę... może coś z intercoolerem sie dzieje? Sprawdzałeś intercooler?
**************************************
FOTORELACJA Z MUZEUM BMW ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA viewtopic.php?p=164963#164963

dzit26

Posty: 10
Dołączył(a): 2010-11-14, 13:13
Lokalizacja: Świecie

Postprzez dzit26 » 2011-08-31, 15:02

intercolera nie sprawdzałem,a jak mozna go sprawdzić?ile będzie kosztowało takie sprawdzenie wtrysków lub ich regeneracja?

Moim zdaniem jezeli były by to wtryski to auto nie ciągneło by przy kazdej temperaturze a on nie ciągnie tylko po mocnym nagrzaniu,czy może się mylę?Jednak z drugiej strony auto kopci od ok 2500 obr na 2 i 3 biegu wiec moze były by to wtryski.
Ostatnio edytowano 2011-08-31, 22:49 przez dzit26, łącznie edytowano 1 raz

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: buszmen241, pyotr99