Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Niskie ciśnienie wstępne paliwa

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

[e39] Niskie ciśnienie wstępne paliwa

Postprzez pyotr99 » 2012-11-12, 11:21

Podpowiadam dla chcących sprawdzić wstępną pompe paliwa w bmw 530d silnik m57 potrzebujemy jakiś manometr ze skalą powyżej 5 barów troszkę węża do paliwa srednicy ok 10mm opaski zaciskowe kabel do podłączenia pompy do akumulatora i oczywiście akumulator.
zasilamy pompę paliwem z kanistra i podłączamy pod prąd i patrzymy jakie podaje ciśnienie u mnie pokazuje 5 barów a dowiedziałem sie w serwisie pomp ze moze dawać nawet ok 6 .
Teraz wiem ze pompa jest ok a za zbyt niskie ciśnienie wtępne paliwa odpowiada prawdopodonie regulator ciśnienia na pompie CR
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tak to wygląda na zdjęciu
Ostatnio edytowano 2012-11-16, 10:21 przez pyotr99, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
robert39

Posty: 5020
Dołączył(a): 2008-12-20, 14:15
Lokalizacja: Grajewo

Postprzez robert39 » 2012-11-12, 19:47

łatwiej jest sprawdzić to w inpie ;)

Avatar użytkownika
stach7608

Posty: 251
Dołączył(a): 2008-08-08, 12:11
Lokalizacja: dolnośląskie (DLE)

Moje BMW: E-39 530dA Touring

Postprzez stach7608 » 2012-11-12, 21:57

robert39 napisał(a):łatwiej jest sprawdzić to w inpie ;)

..raz,że łatwiej, a dwa wynik jest bardziej wiarygodny. Po zamontowaniu do auta,ciśnienie pewnie wyniesie jakieś 4 bary...po pokonaniu filtra paliwa :hyhy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-11-14, 18:18

Wiem ze łatwiej ale jeśli inpa pokazuje ze ciśnienie jest za niskie a po wyjeciu pompa podaje 5 barów to co to oznacza?? Teraz mam jeszcze pytanie za co odpowiada ogranicznik ciśnienia paliwa nr11 z rysunku czy nie on bedzie odpowiedzialny za zbyt niskie ciśnienie wstępne paliwa?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10

Avatar użytkownika
stach7608

Posty: 251
Dołączył(a): 2008-08-08, 12:11
Lokalizacja: dolnośląskie (DLE)

Moje BMW: E-39 530dA Touring

Postprzez stach7608 » 2012-11-14, 21:02

...nr.11 to nic innego, jak zwykły zawór zwrotny, który" puszcza" paliwo tylko w jedną stronę.Tak to "widzę"patrząc na rysunek :shock: Jeśli jest tak,że nie pracuje poprawnie,to pewnie miało by to wpływ na ciśnienie,bo cześć wracałaby przez chłodniczkę do zbiornika..muszę to jutro na "żywo"w aucie zobaczyc :hyhy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-11-15, 13:47

Byłem w serwisie BMW i zamówiłem ten ogranicznik ciśnienia i zobaczymy czy ciśnienie w końcu bedzie ok 4 barów . Jeśli chodzi o o to czy to on puszcza paliwo na chłodniczke to za to odpowiedzialny jest chyba nr 8 zawór podgrzewania .Powiem jeszcze tak ze dziś sprawdzałem jeszcze raz ciśnienie wstępne i po zablokowaniu przewodu paliwa za tym ogranicznikien momentalnie ciśnienie wstępne skacze do 5,5 bara i całkiem niepotrzebnie wymieniałem u siebie pompę podprogową

Avatar użytkownika
stach7608

Posty: 251
Dołączył(a): 2008-08-08, 12:11
Lokalizacja: dolnośląskie (DLE)

Moje BMW: E-39 530dA Touring

Postprzez stach7608 » 2012-11-15, 21:24

pyotr99 napisał(a): po zablokowaniu przewodu paliwa za tym ogranicznikien momentalnie ciśnienie wstępne skacze do 5,5 bara i całkiem niepotrzebnie wymieniałem u siebie pompę podprogową

...kurcze :shock: muszę u siebie tak sprawdzić,bo moja podprogówka na inpie pokazuje 3.11 na biegu jałowym. Już się przymierzam do kupna,ale może się okazać,że niepotrzebnie :hyhy:
A jakoś,nigdy nie zwracałem uwagi na plątaninę tych wężyków... ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-11-16, 10:26

Właśnie o to mi chodziło ze czasem za niskie ciśnienie wtępne nie odpowiada pompa , dlatego warto ją sprawdzić po wyjęciu lub zaciskając przelew za tym ogranicznikiem przy pracującym silniku i podłączając wcześniej manometr na jakimś trójniku i kawałku wężyka paliwowego Postaram się zrobić zdjecie jak to wygląda jak dostanę ten ogranicznik ciśnienia.
własnie jestem po wymianie tego ogranicznika ciśnienia i ciśnienie w końcu mam powyżej 4 barów tak więc jesli pompa podprogowa pracuje cicho radzę zaczynać od sprawdzenia czy czasem ogranicznik nie puszcza paliwa przelewem mozna to zrobić bardzo łatwo podpinamy sie z komputerem pod autko i sprawdzamy ciśnienie paliwa natępnie druga osoba moze zacisnąć kombinerkami delikatnie przewód za tym ogranicznikiem jesli cisnienie wzrośnie do powyzej 5 barów znaczy ze pompka jest ok kupujemy tylko ogranicznik koszt w serwisie 240PLN zamienników brak. Po naprawie ciśnienie prosze

Obrazek

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-11-18, 21:19

Jak tam sprawdzałeś coś juz ??
Dodam jeszcze ze po wymianie silnik wyraźnie lepiej jedzie nie trzeba go kręcić zeby skrzynia zmieniała bieg na wyższy poprostu bajka :bmw:
Ostatnio edytowano 2012-11-19, 21:12 przez pyotr99, łącznie edytowano 1 raz

mecenass

Posty: 29
Dołączył(a): 2010-03-11, 20:58
Lokalizacja: Cela nr. 6

Postprzez mecenass » 2012-11-19, 19:20

Panowie pozwólcie się podpiąć pod temat z pytaniem. Jakieś 2 tygodnie temu znienacka zaczęły się problemy z odpalaniem, trzeba było dłuuuugo kręcić, silnik nie dostawał paliwa. Podpiąłem kompa i wywaliło błąd ciśnienia na listwie, przy czym na pompie progowej też było nieciekawie coś około 2,6 (z odczytu błędu) bo na wolnych i podczas jazdy było 3,7-3,9 bar. Po wsadzeniu łba pod auto na "oko" chodziła głośno więc wymieniłem na nową. Niestety nie pomogło.
W TISie rozwiązania nie znalazłem więc chciałem Was zapytać, czy to normalka, że zaraz po zgaszeniu silnika ciśnienie mierzone przez czujnik na filtrze spada momentalnie poniżej 1 bara?
Silnik da się bez problemu odpalić dopiero po przekręceniu klucza i odczekaniu kilku sekund aż pompa nabije ciśnienie do tych ok 4 bar. Jak włożę klucz i chcę odpalić od razu to jest ciężko.
Zastanawiałem się czy nie ma gdzieś jakiegoś zaworu zwrotnego który by przepuszczał, ale ani w TIS ani w realOEM nic takiego nie znalazłem dopóki kolega @pytor99 nie założył tego tematu, Ja szukałem zaworu, a to się nazywa ogranicznik ciśnienia.
Klikam pomógł :drunk: dla kolegi bo mam już jakiś trop.
Natomiast trapi mnie dużo bardziej poważny problem związany z tematem. Mianowicie między filtrem a pompą HP jest ok 4 cm długości bania powietrza. Pytanie skąd i jak ją usunąć?
Kolego @pytor99, czy to coś co kolega wymieniał to było z PIERBURGa?
P.S.
Wokół pompy filtra i przewody suchutkie, więc wykluczam przecieki. Bynajmniej na zewnątrz. Olej też czysty i nie śmierdzi berbeluchą

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-11-19, 21:10

Jak sprawdzić ten ogranicznik ciśnienia opisałem a co do producenta to tak ogranicznik kupiony w serwisie BMW był pierburaga zapłaciłem 240 PLN choć na stronie czescidobmw pytałem i cena była 215 pln tylko czas oczekiwania na część był 3-4 dni. Tak ze jesli ciśnienie wstepne po rzekreceniu kluczyka a przed odpaleniem auta jest niskie najprawdopodobniej to wina ogranicznika dodam tylko ze mój stary po wyjeciu dało sie przemuchać ustami a nowego nie.

Avatar użytkownika
stach7608

Posty: 251
Dołączył(a): 2008-08-08, 12:11
Lokalizacja: dolnośląskie (DLE)

Moje BMW: E-39 530dA Touring

Postprzez stach7608 » 2012-12-02, 12:45

pyotr99 napisał(a):Jak tam sprawdzałeś coś juz ??
Dodam jeszcze ze po wymianie silnik wyraźnie lepiej jedzie nie trzeba go kręcić zeby skrzynia zmieniała bieg na wyższy poprostu bajka :bmw:

Poszedłem Twoim tropem,wymontowałem zawór i...dało się go przedmuchać z łatwością. Rozebrałem "dziada" ( rozgiąłem delikatnie małym śrubokrętem blaszkę która ściska obie części zaworka) w środku sprężynka, okrągły plasticzek :hyhy:,i dwie uszczelki. Znalazłem też kawałki paprochów które pewnie podeszły pod uszczelkę, i rozszczelniły połączenie.
ObrazekObrazek
Obrazek
Po złożeniu,i zamontowaniu do auta ciśnienie o wiele leprze z 3.11 skoczyło do 3.60 więc poprawa znaczna,ale po zaciśnięciu przewodu zaraz przed zaworem ciśnienie wzrasta nawet do 4.20 Zaworek pewnie jest niezbędny i reguluje to ciśnienie. Spróbuje jeszcze raz wszystko rozebrać i rozciągnąć trochę sprężynkę bo pewnie po latach straciła trochę na mocy :hyhy: Po zabiegu może dobije do 4.00 :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

pyotr99

Posty: 86
Dołączył(a): 2010-11-08, 07:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pyotr99 » 2012-12-05, 17:51

To znaczy pompa daje rade . widze ze udało ci sie rozebrać zaworek ja swój wywaliłem prawdopodobnie po latach powierzchnie uszczelniające nie są juz takie gładkie mój utrzymywał ciśnienie 3,6 tak ze nie był taki zły a po wymianie efekt jest odczuwalny i spalanie spadło .
Ciekaw jestem czy uda ci sie usprawnić stary zawór.

Avatar użytkownika
Thazek

Posty: 4809
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Postprzez Thazek » 2012-12-28, 10:47

Dobry ten temacik i będę musiał zamówić taki ogranicznik ciśnienia... :suchy:
Sprzedam krzyże BH i zaślepki do E39 i same krzyże do E30,E32,E34 pisać na PW TAKA SYTUACJA :D

Avatar użytkownika
Maniek530d

Posty: 496
Dołączył(a): 2012-12-17, 11:46
Lokalizacja: Łowicz

Re: [e39] Niskie ciśnienie wstępne paliwa

Postprzez Maniek530d » 2013-10-28, 16:18

Gdzie ten ogranicznik się znajduje/ podpowie ktoś/??

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: skuraBMW