Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Pęknięcie paska klinowego , luźny bloczek ?

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-03-31, 11:22

marex666 napisał(a):Na zapalonym ta sama konfiguracja 11.8v


to nie masz ładowania

tylko pytanie ,czy altek czy pasek :suchy:
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

marex666

Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-09, 09:18
Lokalizacja: Żary

Postprzez marex666 » 2013-03-31, 11:24

a dobrze założony ? niby obraca tą rolka alternatora i wiskiem wspomaganie też mam

może uwaliło mi alternator jak wyciekł mi płyn wspomagania ze zbiorniczka bo akurat pod nim jest

Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-03-31, 12:05

z tego co widze rysunek to chyba masz zle pasek założony ale mogę sie mylić :suchy: niech to ktoś zweryfikuje :)

patrz tu

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=18

no i od klimy tez ,pasek ma iść nad napinaczem a nie pod ;) ostatki rys :D

i masz 2 rodzaje pasków
1555,1538
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

marex666

Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-09, 09:18
Lokalizacja: Żary

Postprzez marex666 » 2013-03-31, 12:14

Obrazek
czyli musi być tak i wtedy jak mam 1997 rocznik to pasek 6pk 1555 tak ?

Widocznie on źle zakładał i dlatego był za luźny

Tylko czy to będzie przyczyną nieładowania alternatora? Cholera wie. dowiemy się po swiętach :)

Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-03-31, 12:22

Tylko czy to będzie przyczyną nieładowania alternatora?


załóż pasek tak jak powinien byc ,bo moze ale nie musi to byc przyczyną braku ładowania

przed wymianą paska było ładowanie ?
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

marex666

Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-09, 09:18
Lokalizacja: Żary

Postprzez marex666 » 2013-03-31, 12:26

pewnie że było. Ja mam wzmacniacz w bagażniku który ciągnie 60amper i nigdy nie było problemu. a teraz godzina jazdy i swiatła gasna , licznik przestaje działać itp

Mateusz_175

Imię: Mateusz
Posty: 1021
Dołączył(a): 2010-11-28, 14:00
Lokalizacja: ( RJA okolice Jarosławia ) Podkarpackie

Postprzez Mateusz_175 » 2013-03-31, 12:33

parcelant napisał(a):
Mateusz_175 napisał(a):Ja słyszałem że nie zapalamy silnika przy odpowietrzaniu układu wspomagania więc nie wiem jak to w końcu jest...

To źle słyszałeś ;)
To tak jakby odpowietrzac układ chłodzenia bez zapalania silnika. A pozatym pokręc sobie na zbaszonym silniku :P
Płyn w układzie wspomagania krąży tak samo jak w układzie chłodzenia. Bez obiegu nie odpowietrzy Ci się sam...


Na chłopski rozum jest tak jak piszesz, nie wiem gdzie ja takie głupoty słyszałem. Można by też postawić przód samochodu na klockach i wtedy lekko się kręci bez oporów :P

Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-03-31, 12:44

Mateusz_175 napisał(a): Można by też postawić przód samochodu na klockach i wtedy lekko się kręci bez oporów



jaja sobie robisz,albo nie wiesz co piszesz


pompa przecież ci robi obieg,a nie magiel ;)
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

dzvonec

Posty: 120
Dołączył(a): 2012-02-09, 08:43
Lokalizacja: LBL

Postprzez dzvonec » 2013-03-31, 13:55

Moze jak jest pasek zły to po prostu ślizga się po kole alternatora, bo alternator pod obciążeniem bardzo ciężko się kręci, a żeby było ciekawiej to nie będzie piszczał jak w starym polonezie, bo od wewnątrz ma taki jakby hm meszek. :zdziwko: .
Zmień pasek na właściwy i potem szukaj ładowania.

Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-03-31, 14:52

dzvonec napisał(a):Moze jak jest pasek zły to po prostu ślizga się po kole alternatora, bo alternator pod obciążeniem bardzo ciężko się kręci, a żeby było ciekawiej to nie będzie piszczał jak w starym polonezie, bo od wewnątrz ma taki jakby hm meszek. :zdziwko: .
Zmień pasek na właściwy i potem szukaj ładowania.



ja własnie o tym pisze ;) najpierw niech sprawdzi dokładnie czy jest dobrze pasek założony bo jesli jest założony tak jak na rysunku na pierwszej str, to wydaje mi sie ze napinacz nie spełnia swojej roli i nie napina paska


a najlepiej by było jak by ktoś u siebie sprawdził co ma tą sama motorownie jak dokładnie idzie pasek ;)
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

parcelant

Posty: 63
Dołączył(a): 2012-07-03, 14:15
Lokalizacja: RJA

Postprzez parcelant » 2013-04-01, 11:39

Na pierwszym rysunku jest źle założony. W m50 i m52 paski idą tak samo. Na drugim już jest tak jak powinien byc.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
Tu masz doskonale przedstawione jak powinien byc założony. Pamiętaj że na górnej rolce przy alternatorze pasek powinien do niej przylegac tą gładką stroną (ma iśc pod spodem).

marex666

Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-09, 09:18
Lokalizacja: Żary

Postprzez marex666 » 2013-04-01, 11:59

nie rozumiem ostatniego zdania . możesz narysować to ?

parcelant

Posty: 63
Dołączył(a): 2012-07-03, 14:15
Lokalizacja: RJA

Postprzez parcelant » 2013-04-01, 15:17

Obrazek
Lepiej już się chyba nie da wytłumaczyc. Stary za to rysowanie duże piwo :D

marex666

Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-09, 09:18
Lokalizacja: Żary

Postprzez marex666 » 2013-04-02, 20:48

Problem rozwiązany- właściwe założenie paska + regeneracja napinaczy i jest jak trzeba :)

Avatar użytkownika
ropa0

Posty: 2795
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Moje BMW: E39 525tds

Postprzez ropa0 » 2013-04-03, 14:03

marex666 napisał(a): regeneracja napinaczy


ja to nie rozumie :suchy:

ale dobrze ze wszystko jest oky ;)
Wolę być niedoskonałą wersją samego siebie,niż idealna kopią kogoś innego .

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników