Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Jak kupić dobry silnik M52B28 do E39 528i 1996?

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
mosley

Posty: 5
Dołączył(a): 2010-02-06, 20:21
Lokalizacja: Łódź

[e39] Jak kupić dobry silnik M52B28 do E39 528i 1996?

Postprzez mosley » 2010-02-24, 19:30

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem na etapie kupna ww silnika z powodu awarii mojego. Uznalismy z kolega mechanikiem ze nie ma sensu robic remontu, padlo na wymianke. I teraz pytanie, czy kupowac tylko silnik zalozony w aucie i po zrobieniu kompresji czy macie jakies inne rady?
Co powiecie na temat anglikow?

Jak dobrze rozegrac ten temat? Nie chce wydac 2 tys. na silnik po czym robic mu jeszcze remont?

Pzdr, jakby ktos mial jakies potrzeby z łódzkiego ASO to postaram sie pomóc, piszcie na PRIV.

Ps: To moj pierwszy post na forum, tak wiec jeszcze raz mowie wszystkim hello, nie wiedzialem ktore forum BMW wybrac jesli chodzi o kopalnie wiedzy, wybralem to, dobrze zrobilem? :-)

Avatar użytkownika
kanar

Posty: 3263
Dołączył(a): 2008-04-15, 18:09
Lokalizacja: Podbeskidzie

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=2286

Postprzez kanar » 2010-02-24, 20:18

Najlepiej kupić silnik zamontowany w aucie np angliku możesz wtedy się przejechać i ocenić kondycję motoru.Angoli jest na pęczki więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem ;)
---------------------------------------------------
Moto gadżety,stolik,lampy inne z części samochodowych

https://www.facebook.com/pages/Kanar-In ... 560?ref=hl

mosley

Posty: 5
Dołączył(a): 2010-02-06, 20:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez mosley » 2010-02-24, 20:22

kanar, dziekuje za posta ale to to juz sam napisalem... :D

qba-525

Posty: 10
Dołączył(a): 2008-06-10, 12:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez qba-525 » 2010-02-25, 14:31

Ja niestety kupiłem nowy silnik i okazało się że olej żłopie, wiec proponuje reanimowac stary, koszty podobne a wiesz co masz zakładając że mechanik fachura

Avatar użytkownika
MarcinZ

Posty: 4838
Dołączył(a): 2009-07-19, 12:17
Lokalizacja: wiązowna

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: E39 523

Postprzez MarcinZ » 2010-02-25, 14:40

niby dobrze jest kupic silnik zamontowany w aucie ale i tak nie zobaczysz po jezdzie 5-10 km czy olej bierze ,to wyjdzie pozniej w praniu .
INPA odczyt bledow

szukam glowicy do m52b25

Avatar użytkownika
Yabi

Posty: 250
Dołączył(a): 2008-12-06, 08:07
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń/CGD

Moje BMW: E34 525i M52B25TU 90r.

Postprzez Yabi » 2010-02-25, 16:17

mosley, Zadzwoń tutaj http://www.favore.pl/71416_sklep-czesci ... dzkie.html Ja od nich kupowałem silnik M30 i jestem mega zadowolony a maja graty prawie do kazdej najnowszej wersji bmw ;)
Było E30 320i 83r Lapisblau --> Było E34 520i m30b30 90r Silver --> Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic(kiedyś był diamant)

Avatar użytkownika
piotr318is

Posty: 174
Dołączył(a): 2009-09-08, 12:40
Lokalizacja: Puławy

Postprzez piotr318is » 2010-02-25, 20:13

Przed zakupem warto ściągnąć pokrywę zaworową i zobaczyć jak wyglądają wałki(nie powinny nosić żadnych śladów zużycia na krzywkach) i co według mnie ważne w bmw powinien być czysty w środku bez spalonego nagaru oraz rdzy bo i taki widziałem.Remontów nie polecam no chyba że kasa jest nie istotna i mechanior kozak.
Obrazek
"GAZ TO ZŁO WIĘC LEJE ILE WEJDZIE"

johnny

Posty: 236
Dołączył(a): 2007-10-01, 13:23
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez johnny » 2010-02-26, 13:40

ja kupilem całe auto z anglii, zdrowy silnik 2,8 z osprzetem kosztuje ok 3,000 . auto z anglii kosztuje 6,000. silnik juz wrzucilem do siebie (rowniez mialem awarie), cyka pieknie. auto za wczasu kupilem jezdzace, wszystko sobie posprawdzalem. jestem puki co zadowolony :) :bmw:
JESTEM ARCHITEKTEM, SPORZĄDZAM DOKUMENTACJE BUDOWLANE W BRANŻY ARCHITEKTURA, KONSTRUCJA, INSTALACJE SANITARNE,WNĘTRZA,WYKONUJĘ WYSOKIEJ KLASY WIZUALIZACJE ZAŁOŻEŃ PROJEKTOWYCH,ATRAKCYJNE CENY.PISZ NA PW
BIAŁE--> http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?p=39462#39462

mosley

Posty: 5
Dołączył(a): 2010-02-06, 20:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez mosley » 2010-02-26, 14:04

Yabi napisał(a):mosley, Zadzwoń tutaj http://www.favore.pl/71416_sklep-czesci ... dzkie.html Ja od nich kupowałem silnik M30 i jestem mega zadowolony a maja graty prawie do kazdej najnowszej wersji bmw ;)


Dzieki, dzwonilem, ale niestety silnik wyjety i zero o nim informacji poza tym ze z anglika.
Nie wiem, moze nie umiem gaadac, ale praktycznie nic sie nie dowiedzialem.

Bylem rano w Belchatowie ogladac inny - w silniku nie bylo wogole oleju, przebieg o 150.000 km wiekszy niz w ogloszeniu (koles sie pomylil) i cena malo atrakcyjna - zrezygnowalem.

Przed chwila wrocilem z ogladania jeszcze dwoch w tym samym miejscu i chyba sie decyduje.
Jeden w E38 - automat - przebieg ok 300 tys, kompresja ok (14 na kazdym), pracuje ok , nie leje sie z niego
Drugi w E39 - manual - przebieg ok 220tys, kompreska chyba ok (15 na 5 i na 1 - 13??), pracuje idealnie cichutko i rowno, suchy calkowicie.

Jedyne ale, oba auta dymia po odpaleniu, w rurkach nie czuc oleju, ale eweidentnie widac ze dymi, moze nie maja katalizatora, mzoe nie byly odpalane dlugo itd itd - pytanie jak na rozgrzanym silniku. To jest moje jedyne ale, jakas rada? Przejmowac sie tym?

I co z ta kompresja w E39 bo chyba wybralbym ten silnik? Czy jest ok?

Avatar użytkownika
witboy

Posty: 1870
Dołączył(a): 2009-10-02, 12:21
Lokalizacja: płock

Postprzez witboy » 2010-02-26, 14:12

to ze dymi to teraz beda niestety dymic... kompresja 13 na jednym to juz nieciekawie... jakby uszczelka puszczala na jednym garze...badz pierscionek... bo 15 na reszcie to bardzo fajna kompresja ;]
e34, kleklekleklekle puffffff i czornooooo

http://www.youtube.com/watch?v=9Mh39Qcl ... re=related -> krol jest tylko jeden...

Avatar użytkownika
PL Doughnut

Posty: 945
Dołączył(a): 2009-07-20, 17:35
Lokalizacja: So'ton

Moje BMW: e60 525iA LCI M Pack

Postprzez PL Doughnut » 2010-02-26, 14:48

mosley, Witamy na forum. Dobry wybor :) . Lodz to moje rodzinne miasto.
Angielskie auta nie sa wyeksploatowane nawet jezeli maj duzy przebieg. Wszelkie naprawy, serwisy etc wykonuje sie tu w ASO. Stac ich na to 8) . Zatem ja bym radzil poszukac "angola" kupic calego ( za ok 4-6 tys PLN mozna wyrwac dobry woz do jazdy, za polowe tego na przeszczepy) wtedy bedziesz mial silnik ( sprwdzisz sobie w czasie jazdy) i czsci zamienne. Jak troche tego sprzedasz to wyjdzie Ci ,ze silnik masz prawei za darmo. Oni tu maja swira na punkcie emisji spalin. Jak silnik jest zlom to nie przejdzie MOT. Jak auto przeszlo niedawno MOT to znaczy ,ze jest OK.
I jeszcze jedno , historie auta mozesz sprawdzic w internecie. Taka moja rada.
Acha...jedz po auto sam. Nie kupuj od handlarzy. Oni biora to co tutaj juz nie ma prawa jezdzic.
Wszelkie bledy w powyzszym tekscie sa efektem ubogiego systemu edukacji. Nauczycielom placi sie mniej niz pilkarzaom.

FuXX

Posty: 301
Dołączył(a): 2008-08-15, 21:45
Lokalizacja: Rzeszów

Moje BMW: E39 2.0i/swap 2.8 z 96r.

Postprzez FuXX » 2010-02-26, 18:32

Mam pytanie co do kompresji, czy nie wystarczy kropla oleju wlana przed pomiarem do komory żeby wynik wyszedł lepszy niż faktyczny stan silnika? Czy jest możliwość oszukania tak kupującego silnik?

mosley

Posty: 5
Dołączył(a): 2010-02-06, 20:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez mosley » 2010-02-26, 19:29

Zgadzam się, że pomysł kupna całego anglika ma sens - teraz to widzę.

Dzisiaj zadatkowałem jednak ten z E39 (z jedną kompresją niższą) - zobaczymy co z tego będzie...
Pochwalę się za około tydzień.

Ps: Ile mogę przytulić za sprawną głowicę , która mi zostanie ze starego silnika?

Avatar użytkownika
Piotrek E-30

Posty: 55
Dołączył(a): 2008-09-24, 11:10
Lokalizacja: Piaseczno Warszawa

Postprzez Piotrek E-30 » 2010-02-26, 19:44

Polecam przy zakupie silnika ( jeszcze w aucie) podpiecie sie z programem do diagnozowania (np. INPA). Można dużo parametrów pracy podejrzeć, co również da pewien obraz jego stanu faktycznego.
:beta: :P

Avatar użytkownika
5

Imię: Daniel
Posty: 4066
Dołączył(a): 2009-09-16, 14:14
Lokalizacja: LU

Moje BMW: E39 540iA, 99r.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16072

Postprzez 5 » 2010-02-26, 20:12

A ja polecam podpisanie umowy w rodzaju gwarancji na 2 tyg. Ja jak kupowałem silnik to taki papier sprzedawca podpisał. Silnik był z "anglika" w ładnym stanie.
Z ludźmi po ludzku, z chamami po chamsku

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: oreslyfox